INTERNATIONAL ACADEMY OF MAIN EDUCATION (IAME)

Science and education in Russia are a superbly organized system with well established traditions. Russian scientists by right are generally recognized all over the world and graduates are claimed in a lot of countries. And the problem of "brain-drain" is getting the problem of national safety.

Democratic state even at optimal methods of direction and at clear understanding of such problem fails to stop this process because of economic reasons as well as passivity of intellectual & behavioral stereotypes in scientific sphere, especially in the sphere of  officials, continuing to "govern" the science.

 It's impossible to govern the real science, because the science is creativity. Therefore many scientists, who have working in the sphere of official science, are squeezing in something into the "bed of Procrustes". Anything which to be squeezed in - the scientists carry within their heads, or put in the "table" for better times as new knowledge is unclaimed or not recognized in a circle of colleagues with traditional mindsef who have the rights to make the decisions.

Thus, the creative process now is suffering a disastrous inhibition. But if in the field of culture it's obvious to use the theater scene, TV, etc. to speak out their opinions, then creative process in the science isn't open and science disputes are not observable for average members of our society.

Only society may cure  this situation. And in science no one but scientists can do it, uniting their own efforts with educated representatives of the community and business world.

This association of scientists' efforts has resulted in the establishment of the International Academy of Main Education (IAME).

IAME realizes its mission, and scientific & educational potential of scientists in explanded academic cauncil allows solving tasks of the Academy and looking in the future with confidence.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Наука и образование в России представляют собою великолепно отлаженную систему со сложившимися традициями. Российские учёные по праву пользуются признанием. А выпускники высшей школы востребованы во многих странах и "утечка мозгов" становится проблемой национальной безопасности.

Демократическое государство даже при оптимальных методах управления и при ясном понимании проблемы не в состоянии остановить этот процесс как в силу сугубо экономических причин, так и вследствие стойкой инертности мыслительно-поведенческих стереотипов в самой научной среде, особенно в среде чиновников от науки, продолжающих ею "управлять".

Настоящей накой управлять нельзя, ибо наука - творчество.

Поэтому многие учёные, работавшие и продолжающие работать в официальной науке, что-то укладывают в её "прокрустово ложе", а то, что не укладывается - носят в себе или укладывают "в стол" ввиду невостребованности или неприятия со стороны традиционно мыслящих коллег, обладающих правом принятия решений.

Таким образом, творческий процесс испытывает пагубное торможение. Но если в области культуры это очевидно ввиду возможности деятелей культуры использовать для отстаивания своих мнений театральную сцену, телевидение. и т.п., то творческий процесс в науке не виден, а научная полемика непонятна рядовым членам общества.

Исправить положение может только сама общественность, а в науке - только сами учёные, объединив свои усилия с достаточно образованными представителями общественности и деловых кругов.

Такое объединение усилий учёных и позволило создать Международную академию фундаментального образования (МАФО).

МАФО осознаёт своё высокое предназначение, а научно-образовательный потенциал учёных, входящих в расширенный учёный совет, позволяет решать стоящие перед академией задачи и уверенно смотреть в будущее.